as iesi pentru orice

O intrebare buna de tot, venita par blogosfera de la dl asistent: pentru ce as mai iesi in strada? Primul imbold ar fi sa fiu groaznic de sceptic si sa spun, pentru nimic. Why the fuck should i care for someone/something? Nobody gives a flyin fuck about me… soo… what`s the use? Mie ce`mi iese la treaba asta? E o atitudine de care incerc sa ma lipesc.

Inainte de raspuns (un alt posibil raspuns) merita sa stau putin calare pe intrebare. Problema pe care o ridica Cristi e din cele care`mi plac. Aci e mult mai usor sa urmaresti cretinii care`si dau cu parerea despre orice, dudele care abunda de ineptii sau autodidactii de vikend. Deci leapsa o sa fie foartee interesanta si prin raspunsurile oferite 🙂

Revenind. Dl asistent pune in discutie insasi notiunea de cultura politica, asa cum e priceputa la inceputurile anului 2010. Majoritatea alege varianta pe care si eu am oferit`o in introducere. Dece-ul e usor de ghicit, pentru cineva care a cetit oleac si care nu e cu totul tamp. (vezi istoria recenta, vezi „romanismul” in toata splendoarea sa, pune mana si citeste sau deschide dracu ochii sa vezi in ce lume traiesti). Ca sa nu fiu chiar vita, cel mai bun argument in favoarea atitudinii pasive vine din rinocerizarea societatii civile, sa nu zic de`a dreptul complicitatea ei cu puterea. Si nu, tampiteilor, nu ma refer doar la „foloasele necuvenite” pe care unii sau altii le accepta, ci la parazitarea asta bizara intre politic si „societate civila”. Altfel spus, „societatea noastra civila” se compune dintr`o seama de ONG-uri (mai mult sau mai putin vizibile) care nu reusesc sa canalizeze energii dinspre „civilie”, ci doar actioneaza ca ecouri slabe la un politc agresiv.  Daca nu ati priceput pan acu, sunteti cretinei… nu cititi mai departe. Intre noi fie vorba reforma partidelor inteleasa ca deschidere catre public, ar trebui sa inceapa IN PLM CU REFORMA SOCIETATII CIVILE. Parerea mea.

Un al doilea palier (si mai kinki) al acestei probleme se refera la elite. DA. ELITE. Voi astia de va dati rotunzi. ELITE! Miscarile de strada nu au cum sa aibe loc in absenta unor factori mobilizatori ( Ei sunt ideile si transmitatorii ideilor – elitele). Mai greu sa o pui de`o iesire fara cateva minti luminate. ( Si nu, nu ma refer la „flashmobs”  artistice)  Ca sa manifesti apetenta pentru manipulare tre sa fii oleaca inteligent, ca altfel nu prea pun botu multi. (decat daca sunt luati cu arcanu… dar aista e alta paradigma, este?)

Ca sa raspund pe final (as scrie pe sb asta mult si bine… ) eu as iesi pentru aproape Orice. Am un potential fantastic de naivitate si empatie. Doua trebuie sa fie conditiile: 1. Demersul sa reuseasca sa ma convinga (nu conteaza atat pentru CE se iese,  ci CUM este transmis si mai ales de catre CINE) 2. Sa cred ca acel demers produce efecte palpabile (sa ies din casa doar de dragul de a urla, am incetat sa practic de cand nu ne mai calificam la Mondiale).

Dau leapsa lu melting (ba coita, sa`ti faci blogu) si magdei.

8 Responses to “as iesi pentru orice”


  1. 1 Melting Ianuarie 26, 2010 la 11:04 pm

    neeeeee, am șters ambele bloage și nu mă întorc prea curând la ele… ori la altele… faza e că știu prea bine cum e cu ieșitul în stradă (vezi Militia Sp.). rămâne să ciocnim un pahar/o părere despre asta… 😉

    ps: eventual mă faci invitatul săptămânii și polemizăm/polenizăm pe blogul tău 1 dată la un nr de n zile :)) asta da!

  2. 2 Cristi de la rating-politic Ianuarie 26, 2010 la 11:09 pm

    trecand peste plm, mlp si altele asemenea, bine zis domnu’ student :-p

  3. 3 Magda Ianuarie 27, 2010 la 9:08 am

    mmmm…o sa ma gandesc si o sa iti raspund. Momentan, pe gerul asta, n-as iesi din casa nici pentru Stapanu’ :))))

  4. 4 Melting Ianuarie 27, 2010 la 11:07 am

    revin pe stomacul gol. băăăi am așa un feeling că până și ieșitul în stradă a devenit un soi de conservă goală în care se sting toate mucurile inacțiunii. dar ieșiți, frate, odată și nu mai scrijeliți pe marginea subiectului! been there, done that – nothin’ Elite? Phhh… acu ce să fac io când văd în thread-ul de leapșă nume ca Preda, Volodea, ori Avramescu? De ce aș mai asculta ce au de zis oamenii ăștia? Îi cunosc personal, i-am șifonat de câteva ori, am stat destul de mult în stradă așteptând un semn, ceva de la canaliile pupin-… screw ‘em all!
    Elfule, suni de parcă acum ai ieșit de la FSP din seminar, wtf? lasă naibii atitudinea asta de Xantipă măritată cu participarea la Idee! Spun asta pt că te iubesc hehe 😛 vrei în stradă? Ieși! De ce? Ei hai, cred că ești suficient de inteligent să afli 😉
    iată numai un motiv mărunt: http://www.youtube.com/watch?v=_ab7Dksqfnw&feature=related (Atari happens on every fuckin 1st of May round Kottbusser Tor, Oranienstrasse yada yada Kreuzberg)

  5. 5 elfuldelamare Ianuarie 27, 2010 la 12:16 pm

    bre, je am avut 2 nuante f f f f importante:)se regasesc in finalul apoteotic:P nu ma pune sa ma citez ca maine, poimaine imi ridic si bust:D

  6. 6 Melting Ianuarie 27, 2010 la 12:25 pm

    io zic că nuanțele sunt praf și pulbere (lol) chiar vezi pe cineva în România să-ți satisfacă ambele posibile motivații? vezi pe cineva cu proiect? n-aș prea zice… și mai vroiam să protestez față de forma întrebării: pt ce aș MAI ieși în stradă? haidade!!! m-aș repeta eu însumi să revin la critica revoluționarilor de blog, de apartament etc (huo). până una, alta, îți ofeream varianta Atari (e doar o ipoteză de lucru) pt a ieși de dragul de a ieși k să miroși puțin realul 😛
    oricum știu că ai potențial de naivitate și empatie ceea ce pân’ la urmă te umanizează, măi elfule, măi :*

  7. 7 ANAMORF Ianuarie 28, 2010 la 10:14 am

    Ca ultraşii de la fotbal : ei nu ies pentru o echipă, ci pentru că … le place să iasă !

  8. 8 Melting Ianuarie 28, 2010 la 3:06 pm

    te-ai prins 😉


Lasă un răspuns

