ce este iubirea?

Nu prea inteleg de ce nu pot sa scriu despre iubire. Incepusem un text cu o vrabie, vreo metafora semi-copilareasca despre gesturile mici. Cand nici nu iti cunosti pozitia prea bine, e greu sa scrii despre iubire. Cand ti-o stii prea bine, e la fel de greu sa scrii. Pentru ca argumentele tale, de bun simt, pertinente si cuminti stau ca nuca in perete in fata infioratorului cuvant.

Eu sustin ca avem de-a face cu un cumul de factori, de variabile care dau un construct – iubirea. Daca a, b, c, d, e sunt indeplinite la parmetrii firesti atunci inseamna ca iubesti si ca esti iubit, ergo iubire.Parmetrii firesti sunt cei acceptati de catre cutuma sociala: imi faci bine, nu-mi faci rau! Si daa… Binele si Raul inseamna „bine” si „rau”. Ca asa m-am saturat de relativismele astea ca de fetele din Control (stiti ca va simpatizez, dar parca ati avea aceeasi mama si acelasi tata). „Fetele, sunteti frati?”

Ma uit la un film slabut „Modigliani” (sry Magda) si incerc sa imi dau seama cum gandesc personajele de factura artistica. Nu, nu am facut o obsesie cu artistii. Doar ma frapeaza logica lor. Iubirea lor, net diferita de iubirea mea, este traire intru absolut. E senzorial pana la punctul de contopire a eu-rilor. E un punct de vedere pe care nu il inteleg, drept sa va spun. Altii o fac, iar destui l-ar trai. Eu le-as da exemplu clasic, al lui Andrei si al Irinei (dont worry, nu va stie multa lume cine sunteti). Eu acolo vad iubire. La modul cel mai serios. Alt exemplu: Sebi si Cristina. Aia iubire. Responsabilitati, trairi, concedii, trafic, plictiseala, monotonie, zambete pe fuga spre serviciu. Cum ziceam: factori si situatii cuantificabile. Sunt pe plus, e iubire. Sunt pe minus, e futere existentiala.

Se trezesc multi destepti si multe destepte sa ma contrazica cu „Maxime si cugetari” sau sa dea ochii peste cap „Tu nu traiesti ce traim noi”. AIA e iubire. Nu zau? Pe principiul „iti mut dintii din loc de proasta daca mai faci asa”, dar „te iubesc sa imi sara ochii din cap” Gigel si Leana se iubesc, Printisorul si Mercedesa se iubesc si ei. Stiti voi ce traiesc ei? Eu le dau prezumptia, pe aceeasi logica, de iubire shakespeariana. Si stiu ca nu va convine comparatie, dar nu prea exista date de analiza. Iz feeling, right? Sau poate atac eu nepermis si imi inchipui ca lumea e impacata cu abisul rural si culmea filosofica ca facand acelasi lucru. De fapt, e doar o mare balta in care pesti se pupa si coexista in sentiment. Naspa imagine!

Iubirea se traieste nu se defineste. Iar o vorba cretina. Sper ca nu sunteti multi care rezonati cu ea  si ca ati trecut de liceu pentru ca… daca nu o definesti de unde draci stii ce ai trait? Nu mai bine zici ca traiesti „pui la tigaie cu usturoi si mamaliga”? In loc de iubire… Ar face mai mult sens si ar fi si mai gustos. Bineinteles ca duzii si dudele se vor stramba, dar eu scriu pentru oameni inteligenti (in marea lor parte). Spuneti si voi cu mine…

„Ce te-as mai puilatigaiecuusturoisimamaliga pana la moarteeeee!”

Eu cred ca suna bine. Are o latura asa complexa si alambicata cum este iubir… pardon puiullatigaiecuusturoisimamaliga. Si evident ca se traieste la foc mare pana explodeaza mamaliga si esti acoperit de smeclau (baietii stiu ce e aia)… (si unele fete). Cu mana pe pui, recunosc ca nota povestii pe care v-o impartasesc e putin subiectiva. Dar cine, Doamne iarta-ma, a vazut cotiga cu 4 roti si magari care urla „cucurigu”? Ca daca ati vazut, va rog sa sunati la teveu sa apareti la stiri. Intre 2 iubiri de la ora 5 si una de la miezul noptii. Ma pricepeti, nu? Povestile au nascut arhetipuri si modelele si-au tras chiloti din fibre reciclabile… doar, doar le-ar iubi si pe ele cineva. Ma veti certa ca amestec asa orizonturile? Sper ca nu, pentru ca tot puilatigaiecuusturoisimamaliga se cheama chit ca e intre un barbos si o balerina sau intre o ceafa de porc si o bomba sexy.

Sfatul meu pentru generatiile viitoare (pentru ca sunt atat de arogant incat dau si sfaturi) este sa-si precizeze bine datele problemei.  E laie, e balaie, e mioara, e papagal, e din vorbe, e din incheietura, e cu capul, e cu muia (adica chipul) samd.

Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, dar daca iubesti nu e normal sa te si futa 🙂 Atentionarea poate fi luata drept indemn, doar de catre masochisti. Ei este alta mancare 😛

Gurita voastra ce spune?:)

8 Responses to “ce este iubirea?”


  1. 1 Oana Portase Aprilie 21, 2010 la 8:53 pm

    ăăărrr… hmmm… let’s see… nu înţeleg 😐

  2. 2 Magda Aprilie 21, 2010 la 9:16 pm

    1. n-am zis ca Modigliani e vreo capodopera cinematografica. Povestea si ce brodez eu pe ea sunt frumoase.

    2. mai usor cu smecleu’ ca te citeste maica-ta. Buna seara, doamna Sandu! 🙂

    3. ce-o sa rad eu de tine (in particular) cand te-o lovi niscaiva puilatigaiecuusturoisimamaliga in moalele capului…sa mai faci atunci ecuatii si algoritmi de calcul.

  3. 3 elfuldelamare Aprilie 22, 2010 la 5:07 am

    poi asta e ideea, boboc de stea. ca iubirea nu te loveste, ci se construieste. Nu e doar inceputul ci intreg cuprinsul

  4. 4 Mire Aprilie 22, 2010 la 9:43 am

    „nu e doar inceputul, ci intreg cuprinsul” . =))
    Someone is not as much of a girl as he thinks. Someone has also never let go. Pe parcurs se consolideaza. Pana si vikinga Mire stie asta!!

    P.S. MBS= ctg(4pi/23*varchar 3) +ctg(floatvar(x+1)+4pi/16)

  5. 5 elfuldelamare Aprilie 22, 2010 la 9:48 am

    stiam eu ca ma placi:) in vikend trebuie sa va vad pe toate:D

  6. 6 Paula Negrea Aprilie 22, 2010 la 3:13 pm

    Daca ma iau dupa tine, eu iubesc mai muulti decat imi permit si ma tine =)) Mor de pofta mai mereu.

  7. 7 raluchka Aprilie 22, 2010 la 4:18 pm

    Toi, tu es amoureux. Infioratorul cuvânt.

  8. 8 Sebi Aprilie 22, 2010 la 6:23 pm

    Sa-mi bag pula (scuze doamna Sandu, `nea Traian), daca eram femeie ma indragosteam de tine:)))
    ………
    Bah, mai lasa dreaq romanele alea fantasy…mai citeste si tu un ziar:)
    Oricum, multumesc pentru apreciere (cred). Cat despre Cristina…cand o vezi sa FUGI!!:)


Lasă un răspuns

