a good reason

Duminica ne-am trezit dupa o intalnire cu tocilari sa bem o bere si sa discutam. Rezumatul il gasiti aici. Nici macar nu e mare filosofie. Sorin este un umanist. Fain este ca sunt din ce in ce mai multi. Pe unii ii cunosc si simpatizez, pe altii mai putin. Nu sunt relevante aprecierile mele. Ce este important se refera la aparitia unor platforme care strang oameni buni. Si cum spuneam, eu cred ca se pot strange 30.000 de oameni pe un stadion.

Monica imi cere o motivatie serioasa pentru care oamenii s-ar strange. I-am spuns ca e vorba de bun simt si de rezolvarea unei angoase individuale. Mi-a spus ca nu e suficient. I-am promis un raspuns elaborat.

Draga, Monica

Eu cred ca oamenii buni sunt eminamente sfiosi. Ceea ce ii face si vulnerabili si puternici. Sfiosenia este cel mai bine tratata in grup. Certitudinea faptului ca normalitatea isi are discipoli, ca binele este destul de cool pentru a fi urmat sunt doar cateva dintre motivele pentru care ar fi suficient doar/decat sa ne strangem 🙂 Hannah Arendt are o carticica faina despre atomizare sociala in perioada anilor 30. Stiu ca situatia e irepetabila, dar mecanismul cred ca nu s-a schimbat tare.  Stim cam ce s-a intaplat dupa, cum stim si ca nu pot fi analizate doua contexte diferite. Ceea ce spun se refera la mecanism. Care este, cred, valabil. Alienare, izolare, anomie…  toate converg  spre Rau. In orice forma. De asta, cred ca ar fi suficient sa ne strangem si atat. Nu, nu cred ca o strangere de mana si uitatul in ochii celuilalt  inseamna un add sau un RT.

Stiu ca nu e suficient, ca trebuie un Motiv palpabil. O sa ma gandesc, e inca vreme 🙂

Cu stima si falsa modestie,

Elful 😛

2 Responses to “a good reason”


  1. 1 Monica Jitariuc Iunie 1, 2010 la 8:00 am

    in primul rand, cererea de motiv nu implica o lipsa de entuziasm din partea mea, ci dimpotriva.
    mai mult, imi declar deschis, aici, sustinerea daca veti avea nevoie de ea cumva.

    succes, tocilarilor, umanistilor si oamenilor buni!

    cu stima multa,
    monica

  2. 2 elfuldelamare Iunie 1, 2010 la 8:06 am

    @monica avem nevoie de oameni buni. tu esti un om bun. ergo, avem nevoie de tine:P


Lasă un răspuns

