Fauritor

 

Semnele arătau ceea ce el ştiuse de la bun început. Corbii deja urlau a bocet. Nimeni nu i se putea opune, nu acum când era îmbătat de atâta putere. Șiroiele de sânge hrăneanu pământul şi urletele coifurilor frângeau spirite și oase.

Satul fusese slab apărat, doar câţiva fermieri cu mai mult curaj decât pricepere. Ieşind din pădure plecase cu un gând sumbru, al unei înfruntări uşoare. Acum zâmbea crud, apreciind efortul celor care îşi amână moartea. Ce voiau să demonstreze? Că ştiu jocul tăişului de sabie?

Era singur, cum îi dicta ordinul. Era un Făuritor. Nu avusese nevoie decât o clipă pentru a trece de întăriturile construite în grabă, jucând aceeaşi piruietă a morţii, cântată de atâtea şi atâtea ori. Săgeţile îl ocoliseră, le ştiuse, înainte să fie trase, dorinţa. Moartea naşte moarte… sătenii uitaseră acest stih. Se împotriveau în van, luptând întru propria pieire. O sabie ruginită și spartă în apropierea sa. Alta şi apoi alta. Un zumzet al haosului. Ce glorie era într-o rugină? Poate că nu fusese o alegere ideală, dar avea nevoie să desfacă viaţa.

El făurea Pieirea fără moft, fără orgolii. El trebuia să ucidă. El era primul herald al Morții. Spaimele lor îi dădeau putere, urletele deznădăjduite îi aduceau liniștea. Gânduri răzleţe în timp ce dansa printre morţi.

Clopotele templului încă se mai auzeau, când totul tăcuse. Nici plâns de copii, nici urlet de bărbaţi, nici tânguiala de femei… Doar clopotele leneşe se unduiau, încet, şoptind primejdie. Îşi şterse sabia de un chip murdar şi se aşeză la poarta templului. Ce imagine dezolantă. Coifuri stricate şi săbii ruginite. Casele mici, băgate una într-alta, sărăcăcioase la fel ca trupurile lăsate tribut. Ştia prea bine că toţi cei atinşi de întuneric se vor odihni curând. Ştia acest tablou așa cum îşi ştia propriul chip. Nu era nimic nou, nimic care să îl reţină prea mul. Îşi strânse mantia mai aproape de corp: „Doar nişte suflete sărăcăcioase.” Ultimul gând înainte să uite.

sursa foto

3 Responses to “Fauritor”


  1. 1 EO Februarie 23, 2011 la 9:15 am

    salut, elfule! de obicei nu fac acest lucru, dar acum am sa-l fac- povestea ta si asta seamana: http://azilcafenea.com/2010/07/16/oh-black-night-you-who-nurse-the-golden-stars-euripides/

    scrii foarte frumos, omule.

  2. 2 elfuldelamare Februarie 23, 2011 la 9:20 am

    merci de link:) dar incercarea mea de poveste e oleac mai batrana:P
    ieri doar am mai editat-o un pic:) Da, tot blogul meu este:))
    http://elfudelamare.blogspot.com/2008/06/prolog.html

  3. 3 EO Februarie 23, 2011 la 9:30 am

    nu-i bai, am avut vreo 15 bloguri 🙂
    si si eu m-am incapatanat sa pastrez macar cafenea din azil cafenea 🙂 chiar daca am trecut prin alte lucruri asociate lui cafenea 🙂 iti dai seama cat mi-a trebuit ca sa ajung la azil? :))


Lasă un răspuns

