a doi

Ar trebui sa ma plimb mai des cu microbuzul bucuresti-constanta. Nici nu ati banui cate perle de intuitie mi-au dat rotocol in timp ce incercam sa ma transport in clasa a 7-a si sa-mi gasesc o pozitie de somn pe fuga intre 2 benzinarii pe autostrada. Mi-am dat seama ca daca as fi genial as scrie ca Miller, dar cum nu sunt… scriu ca mine. Mi-am reamintit de cenzura autoimpusa, impusa de parinti, de buna cuviinta si puritanism. Am dezgropat metehne voyeuristice si am incercat sa imi aduc aminte cine era tipa care a stat langa mine. Sigur o stiam de undeva. Poate chiar dintr-un alt constanta-bucuresti-3 ore juma-cu popas de 10/15 min. As fi vrut sa fi avut laptopul cu mine. Scriu mai bine pe hartie digitala. Am avut cateva minute de inspiratie si acum nu particip decat la un exercitiu nefiresc de rememorare. Ca si cum ai bea o cafea rece si plina de zat dupa o noapte de betie. Destul de neplacuta senzatie, chiar daca face bine la cap. Scrisul mi-este la fel de necunoscut mie, cum este altora. Uneori trebuie sa stau vreo 10 min sa descifrez ce am scris cu cateva nopti inainte si azi ma gandeam cumva ingrozit ce spune asta despre mine. Ca nu ma pricep? Ca sunt atat de desuet cu mine insumi? Ca respectul pe care mi-l port are greutatea unui fulg de nea? Facebook-ul asta ma ingrozeste cu ale sale creaturi la care ma uit jinduid sa le traiesc amintirile. E atata harmalaie in povestile altora incat, atunci cand raman fara povesti de urmarit, deschid wall-ul si ma plimb asa, ca un schiop prin baltoace, prin vietile altora. Un defect locomotoriu, fara locomotive pline de tel sau motoare pline de aburi si ambitii. Visul meu asta este: sa chem un evaluator sa-mi evalueze spiritul, sa-mi zica, fara putinta de tagada, cat valoreaza, cate uncii de aur atarna in spatele pleoapelor. Sa imi dea chitata, sa mergem la un notariat de suflete ochelariste ca sa stim o treaba. Sa imi agat o insigna si, dupa putinta si nevoi, sa merg tantos sau, din contra, spasit prin lumea mare.

„adi, cica nu vrea sa auda de baieti momentan” imi suna un fel de „adi, nu te mai juca cu chibriturile” sau „adi, sezi bland ca trebuie sa vina garnitura cu unghii rupte de nervi din lagarul de scos peri albi la masculi”. Funny si, asa, emotionant. Mi-ar placea chiar sa fiu rautacios, sa ma plang asa bulversat de gasculicismul fetelor si femeilor, sa acuz ca un procuror nazist coasta si bucata de pamant cu lacrimi. Nu pot. Nu pariu. Nu netrebnicisme. Mi-ar fi placut sa scriu ca Miller. Imi lipseste, cred, gena cruzimii. Parfumul ala de tamaie si carpetele groase de la tara si mirosul de lana veche. Poate nu sunt atat de sofisticat pe cat mi-ar placea sa fiu. Paradoxal, pentru ca  metafore si jocuri de cuvinte si un soi de scanteie, am. Poate nu e har, dar poate este imaginatia unui har ce-i da si forma si continut, care-l umple si care substituie seva aia de curge prin sangele unora binecuvantati de istorie. Am mai scris eu despre conditia mediocrului, subjugat de propria-i constiinta, de ethos-ul unor degete din care nu apar decat iluzii, care nu au ceva doar al lor. Mai scriu pana uitam cu totii micile pofte orgolioase de canibali dusi la dansuri de societate. Asta vrem, de fapt. Sa ne autoflagelam sperand ca cineva o sa ne smulga biciul din mana si o sa ne alinte, grav si plina de emfaza, orgoliul ranit.

Oare asa s-o fi simtit si Papini? Ce orgoliu nemasurat pot avea elfii atunci cand isi redescopera pofta de suflete. Suflete carnoase si suflete scheletice, suflete mustind de prostie si suflete aride, suflete inventate si suflete cantate. Ar fi trebuit sa scriu mai devreme, acum vreo sapte ore, pe a doi, pe atunci cand a unu visa la a doi, ranjind in gand a bucurie si inocenta.

foto

1 Response to “a doi”


  1. 1 Camelia Aprilie 4, 2011 la 6:10 am

    Scrisul tău e căutare.


Lasă un răspuns

